SÅ inte okej !

Orientering, vilket jävla skämt !

"Jag har nog aldrig sett någon som är så klumpig i skogen som du!" - Niclas
Skogen och jag är garanterat lika dålig blandning som T-röd och sockerdricka. Alltså - Helt jävla värdelöst och sämsta kombinationen EVER! Ljusa byxor hade jag, och det bara skvätte lera över hela mig, lera, lera lera.

Det hela började ju jättebra med att jag, Niclas och Josefine stapplade (verkligen, stapplade) oss upp för sidan av Plättbacken (FULASTE NAMNET EVER!) . Vi gick lite fel på en gång, vi skulle till kontroll 22 men hamnade på 34 (eller något sånt). När vi sedan mötte MVG-elever från Soltorg så fick vi förklaringen att vi var helt fel ute, kontroll 22 var på andra sidan backen, och vi var långt i in i skogen på höger sida. 22 var på vänster sida. Så jävla hopplöst. Men men, sen började det. Visst var det bra gjort av oss att ta hjälp av MVG-eleverna, men jag menar. Niclas och Josefine hade TYGSKOR, och Niclas som trippade runt i vita.. De var inte vackra efteråt kan jag säga! (De var inte särskilt torra heller, minst sagt).. Men iallafall, vi fick hjälp av de från Soltorg och vi gick de mest förjävliga jävla skogsvägsjävlar jag någonsin gått på. UPPFÖRSBACKE hela tiden, och lera var det överallt, det rann vatten här och var, man fick hoppa, trippa, om inte annat slänga sig över bäckarna och de små vattenkanalerna. Nog för att jag visste att skog och jag inte hör ihop, men att det var såhär illa hade jag ingen aning om! Om vi ska sammanfatta det Niclas sa så "huppade och skuttade" jag hela tiden, slängde med jackan och tappade karta och kompass hela tiden. Såå hopplös. Pinsamt hopplös. Vi tittade på kartan i början, men eftersom vi gick fel även där så var det ju ingen idé att kolla alls sen.
Det gick ju bra i Onsdags när jag övade på kartan? Gick ju bättre än förväntat, superbra! Men det är som det är, ibland går det, ibland är det bara inte rätt dag för rätt sak.

Under tidens gång så mötte vi, eller, blev omsprungna av hurtiga idrottare. Duktiga elever som sprang, JAG FATTAR INTE hur de orkar? Jag som var så nöjd med min kondition som förbättrats så mycket efter att jag börjat sprungit och tränar mer på dansen, men nu.. Herregud, det är något med skogar som verkligen suger musten ur mig! Kanske är det mossan? Ha, ha. Bah.

Nåja, till resultatet: 33 poäng, 9 (eller?) kontroller och leriga kläder och inget ombyte. Jag var blöt, lerig och kall, och hade lyckats missa ombyte, så det blev att åka hem för mig. Sitta i stan i en timme och vänta på den där bussen! Tappade nästan känseln i fingrarna och mobilen reagerade inte på touchen eftersom mina fingrar var för kalla för telefonens touchscreen.  VILKEN DAG.


Orientering och Tovelinn Eriksson - SÅ inte okej !

Postat av: aaw den 2009-09-23 @ 13:39:34

inte precis,

Postat av: Niclas den 2009-09-23 @ 14:13:15

HAHA

Jag har aldrig någonsin sett en sådan osmidig människa ute i skogen, jag gick och skrattade hela tiden, de fanns ingen hejd på de hela! Jag börjar skratta om jag tänker tillbaka med ditt skuttande överbäckarna, HA!

Postat av: Anonym den 2009-09-23 @ 14:24:54

:)

Postat av: JOHANNA den 2009-09-23 @ 14:25:09

sv. TACK, ja visst är den söt! :D cool blogg!

Postat av: Mariah den 2009-09-23 @ 14:30:51

Det var han verkligen, han gick i min klass. Men nu är min tid på haga slut och det är inte kul :( Njut av den tiden du har. Ja lovar, du kommer sakna skolan.

Postat av: Paparazzibecka den 2009-09-23 @ 14:36:53

gillar du The Sounds eller följer Dj Baby J's blogg då tror jag du kanske tycker att mitt renaste inlägg är bra. ;)

Postat av: Mikaela den 2009-09-23 @ 16:42:49

hahhah det skulle jag allt vilja sett DOVIS :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback