Äntligen kryssning!

Imorgon Måndag åker jag till Stockholm för att kliva på Viking Line - Gabriella och sätta kust mot Helsingfors! Två nätter blir det, supernice.

L
ove, min kära bror, vägrade att åka med när vi berättade att vi skulle åka till Finland. Vi sa att vi skulle åka båt, och sova på båten. Varför? Han trodde att vi skulle puttra över med våran eka, tvärs över havet till Finland.
"DET KOMMER JU BLI JÄTTEKALLT! JAG TÄNKER INTE FÖLJA MED!"
Han har inte åkt på kryssning förut så han vet ingenting om såntdär. Nioåringars oerfarenhet alltså, haha!
Sen när jag visade ett foto på båten så blev han först helt ställd, sen vägrade han åka igen, för han är säker på att vi kommer sjunka. Alltså. Dessa barn!

Jag har fått något som liknar en förkylning. Fast jag är bara sjuk till och från, inte hela tiden, hur är det möjligt? Jag kan vakna pigg på morgonen, bli jättesjuk under förmiddagen och inte orka någonting, bli pigg och glad under lunch och sedan bli sådär sjuk igen, och på kvällen blir det alltid värst, men så är det väl med de flesta förkylningssjukdomar, iallafall för mig. Mornar och kvällar är alltid värst för mig, så sjukanmäler man sig från skolan på morgonen så får jag jättemycket ångest på förmiddagen när jag blir bättre... Inte okej.

Men nu ska jag packa vidare så jag slipper göra det imorgon. Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback