Svar på tal.

My Rombin: Hej! vore intressand och veta varifrån du fått dessa uppgifter angående hillevi, pga att jag heter rombin själv i efternamn och det är ett släktnamn så alla som heter Rombin är min släkt om de inte är ingifta. Har börjat släkforska lite smått, då måste din mormor ha hetat eller heter rombin i efternamn om det var hennes syrra?, vad heter hon i förnamn? tack

Svar: Hejsan, vad kul att höra av någon i släktet rombin! Jag skrev det inlägget för mycket längesen och har nu kommit fram till att mormor och hillevi inte var systrar, Hillevi var kanske kusin eller tremänning eller liknande till min mormor, pappa har vetat det där förut men har nu glömt hur det var. Så jag kan inte säkert säga vilket band de hade till varandra, men något var det, bara att jag inte minns hur de hörde ihop.
Hillevi Rombin har min mamma berättat om och pappa som släktforskade väldigt djupgående berättade om henne för mig, och jag började leta i olika böcker och på internet. Någon har gjort en hemsida om henne, minns inte vad den hette men den var väldigt givande! Dessutom finns hon med i "Miss universe"-arkivet. Min mormor heter Gun-Britt. Tack själv!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback