Igår..

Ärligt talat så funderar jag på att skapa en kategori vid namn: Bussresor.
Jag har ju så mycket att berätta om mina bussresor. Det är ju nästan pinigt så ointressanta de är ibland, men mina lyckas iallafall vara något att berätta om ibland.

13:30
bussen ska jag kliva på, missade 205:an med typ fem minuter, den gick 13:20.. Men det var ingen fara, buss är mysigt att åka.. När det är bra bussar med lite folk på iallafall.
När bussen "arrivar" (svengelska!) så ser jag framför mig en stor buss, en riktigt stor en, en såndär som kör mycket bussgods skulle jag gissa på! Så hög att en gammal tant hade inte orkat lyfta sina ben för att komma in i bussen. Härlig trapp, verkligen. Ja, och när jag "registrerat" mig med busskortet och börjar gå in i bussen så känner jag hur sjukt varm den är. Dessutom var det riktigt, riktigt trångt i gången alltså! Dessutom var det en gammal buss, med jättegamla täckningstyger, ni vet de grå med röda Dalatrafiks-hästar på? Hur längesen var det inte vi hade såna? - Precis, flera år sen.
Det luktar värme, är varmt, obehagligt varmt. Väldigt få säten för att vara en så stor buss, men hur som helst. Jag sätter mig, känner mig lite illamående. OHNO! Tar ett tuggummi och det blir bättre. Sätter mig tillrätta och läser min bok och lyssnar på musik. När vi kört ut från Centrum och kommit ut på riksvägen, så inser jag att jag inte har någon aning om var vi är någonstans.
"Har jag klivit på fel buss?!"
"Är det Säter via Åselby-bussen?!"
"VAR ÄR JAG!"
Hann jag tänka. Ja, varför kände jag inte igen mig då? Jo, DIMMAN. Förbannade dimma alltså, hallå? Jag såg INGENTING. Livsfarligt för såna som mig att skrämmas med dimma sådär, jag blir ju orolig!
Inte okej!
Hursomhelst, när vi kört en bit och det går av några, så vänder sig en tjej om, som sitter på sätet framför mig och ropar "Hallå!"
DET VAR JU LINDA ! Vi har inte setts på huuuuuur länge som helst, och nu satt hon framför mig på bussen! Haha, det var kul. Hon skulle till Säter för att få lite skön, uträtande halvkroppsmassage. Ansikte, mage och rygg. Lite avundsjuk var jag allt, tänk att få ordning på den här ryggen alltså, underbart!
När vi äntligen fick (bokstavligen) klättra ner från bussen, då trappen ut var hur brant och hög som helst, så kände vi lycka över ljuset, och LUFTEN. Det var en så förbannat kvav buss! Stackars barn som måste åka med den jämt, usch, vill inte åka med den igen, NEVER!

K
lockan var strax efter två och Linda skulle inte till massören förrän klockan tre, så hon fick följa med upp till lägenheten och så hade vi lite tjejsnack, mysigt.


IDAG.
Klockan är strax efter åtta, tio, elva minuter över typ. Har druckit en stor kopp kaffe och kikar lite på The voice.´
Jag ska strax iväg och borsta tänderna och packa väskan, har idrott idag, får se vad vi ska göra ifall ryggen orkar med.
Vi har ingen naturkunskap den här veckan så jag har ett ganska långt hål idag, vilket jag funderar på att utnyttja och göra klart naturkunskapsuppgiften eller läsa i engelskaboken. Vi får se hur det blir.
På fredag är jag ledig (igen, suck.) pga .. hemlis! Haha. Så på Torsdag eftermiddag får jag höstlov. Hurra, äntligen typ. Haha.

BTW så har jag hittat världens enklaste sätt att spara batteri på min mobil. Jag fipplar ju med den och smsar hela tiden, och lyssnar på musik på bussen till och från skolan, och när jag går långa dagar så är det lätt att jag har väldigt lite batteri kvar på vägen hem. Det är bakgrundsbelysningen! Nej, jag är inte dum. Jag vet att bakgrundsbelysning tar jättemycket på batteriet, och min slocknar ju typ aldrig ordentligt. Men när jag av misstag råkade komma åt "Off" knappen, så släcktes skärmen, men mobilen stängdes inte av. Alltså, om jag trycker lätt och kort på Off-knappen så släcker jag skärmen omedelbart och spar HUR MYCKET BATTERI som helst.
Lätt match för er kanske ni tänker, men jag är faktiskt nöjd med min upptäckt, haha!


Nu har jag borstat tänderna och hela grejen, klockan är 08.35 och jag ska stänga av datorn och börja släcka, packa de sista sakerna och göra mig klar.

Blev ett redigt långt inlägg det här, härligt..

Ha en bra dag !

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback