Godmorgon, godmorgon!

Idag skiner solen minsann, jag är tidigt uppe trots det är en väldigt lugn och fin lördag. Gilmore Girls är det enda programmet som är  "sebart" såhär tidigt, och de har ett väldigt, väldigt mysigt julavsnitt, Tovehtyckerom! Haha, fattar ni?
Skitdåligt skämt, jag vet.

Jag vaknade vid halv tio någngång.. Förstod inte varför, är det inte meningen att man ska sova... jääääääääääättelänge efter en skitjobbig helvetesvecka i skolan? Jovisst.. Men icke. Jag gick upp och tittde runt lite, kikade lite på stan som ännu inte riktigt vaknat, (första kiosken öppnar inte förns tio, affärerna öppnar åtta, men inte många söker sig dit så tidigt, möjligtvis de som vaknat tidigt och insett att de har slut på kaffe..)
kände på blommorna, inget vatten behövde dem.. Blåste på dem också ! (Om ni inte visste det, blommor gillar koldioxid, de vill gärna bli pratade med.. men det kan ju kännas dumt för en del, långtråkigt för andra, så ni kan roa er med att blåsa på dem, om ni vill ha riktigt snygga blommor!)
Sen så trampade jag in i köket, plockade in den rena disken ur diskmaskinen, torkade av diskbänken och gjorde kaffe. Sen bröt jag två chokladbitar från min Digestivechoklad och gick in till pappa. Haha, kaffe och choklad på säng, inte illa det! Han blev så glad så.

Nu sitter jag här med solskenet i ryggen och i håret, (börjar bli varmt, hrrm.) och tittar på någon lite smårolig film på femman. Idag vet jag inte alls vad jaag ska göra, kanske åka till Falun, eller nåt annat liknande. Någon heldag hemma blir det då inte, det känner jag inte ett dugg för.
Igår tänkte jag och Linnea på hur förträffligt trevligt det skulle vara med filmkväll, chips och dipp och massa andra onyttigheter.. Haha, frestande.

På tal om onyttigheter.. Jag tror jag åt en av de godaste pizzor jag någonsin smakat igår. Det var Grekens, åh, förlåt, Athenas pan pizzor vi smakade. Alltså, nu pratar vi inte Billy's pan pizza, nä, alltså det är som American take away's pizzor. Tjocka, mycket ost och krims krams. Gott, gott gott. Finns kvar lite i kylen så det blir nog frukosten för den här dagen, mums.

BTW.
NÅGOT JAG STÖR MIG PÅ NÅGOT SÅ FRUKTANSVÄRT, är att sveriges öh.. "stora" bloggare börjar införskaffa sig blackberry... efter blackberry.. (Blackberry?) Och jag som är så sugen på en, blir så sur.
Det som stör mig ännu mer är att de härmar varandra så mycket.. Matlistor, seriestrippar, kläder, teknologi, bloggkrig, pr-trick osv, osv, osv.. .. ....
Jaja, det är som det är och jag är väldigt nöjd med min Samsung Omnia. Däremot så börjar jag sakna knappar att trycka på.. ...

Ha en bra dag !

Postat av: niclas den 2009-10-10 @ 13:43:41

Ja jag såg att rahlenfeldt också skulle köpa en, haha

Postat av: mia den 2009-10-10 @ 23:16:47

haa - vill ha å vill ha! Man ska väl ha pengar oxå. Fattar inte hur dom där verkar ha råd me allt?

Postat av: Tovelinn Eriksson den 2009-10-10 @ 23:39:02

Mia: De får betalt varje gång du klickar in dig på deras blogg.. Och över hälften av dem betalar inte ens för vissa av sina saker..

Postat av: Anonym den 2009-10-11 @ 20:02:59

fin blogg, kommentera min om du har tid :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback