På busstationen, ...

På busstationen, i korridoren, på jobbet, i klassrummet, i hissen, ja, överallt följer dessa mp3/mp4 spelare med.
Jag brukar tänka
på och undra ganska starkt, vad är det för musik de lyssnar på?

Jag brukar lyssna på musik efter mitt humör, vilka platser jag är på eller vilka tankar jag tänker. Troligen så gör många andra ganska likadant. När jag gick på Klockarskolans högstadium brukade jag ofta sitta vid borden innanför entrén och kika på de elever som kommer in när de kommit från bussarna. De som gick ensamma kunde man lättast se humöret på. Nedstämda, glada, uppspelta, trötta o.s.v. o.s.v., och så dessa hörlurar från mp3n. Då blev jag ofta ganska tankspridd, vad är det de lyssnar på egentligen? När man kommer sådär trött till skolan, lyssnar man då på Death-punk eller någon seglivad ballad? Jag vet inte.. Det är ju såklart olika per person, men roligt skulle det vara om det fanns en såndär liten tankebubbla ovanför var persons huvud, där det står artist och låtnamn. Haha, fantasirikt och ganska humoristiskt, musiken man lyssnar på är ju en personlig grej, men erkänn, det skulle vara kul?


Jag vet att även du har tänkt på det här ibland.  - Vad lyssnar svenska folket på för musik egentligen?

Postat av: becka den 2008-09-12 @ 14:55:52

log när ja gläste :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback