Au revoir

Jag tror att mitt vanliga liv tog slut idag. Nian, Ungdomens hus, och så sommarlovet. Jag slutade nian, idag stängde Ungdomens hus för sommaren, och sommarlovet känner jag inte av än.  Ungdomens hus stängde idag. Nu kommer det inte vara så att jag går dit var och varannan dag. Inte på några månader, och inte sen heller.  Det kommer aldrig, aldrig, aldrig någonsin bli samma sak igen.




Fem av världens mest kända myter - Och deras egentliga sanningar:

1.  Att SOS är en förkortning för "Save Our Ship" ("Rädda vårt fartyg") eller "Save Our Souls" ("Rädda våra själar")
- SOS valdes som en nödsignal för att det är lätt att komma ihåg (tre korta signaler, tre långa och tre korta) och är alltså inget tecken för bokstäver eller ord.

2. Att hår växer snabbare och tjockare om det rakas
- Det gör ingen skillnad även om hår/skägg känns tjockare när det är stubb än när det är lite längre. Prova gärna att raka huvudet, men tänk på att det tar ett tag att spara till hästsvanslängd.

3. Att myggor kan sprida HIV
- Det är ingen vidare idé att oroa sig för det. Använd kondom under sexakten istället .

4. Att man kan få kramp om man simmar direkt efter att man ätit
- Om det överhuvudtaget finns någon risk att få kramp, så har man definitivt inte ökat den på grund av att man avnjutit en måltid. Snarare så är risken mindre om man har ätit ordentligt eftersom man får energi. Men.. Hur ofta har man egentligen hört talas om någon som fått kramp under en simtur, bortsett från på film?

5. Att strutsar sticker huvudet i sanden för att gömma sig
- Det är en efterhängsen myt, som alltså inte stämmer. Strutsar må vara fulare och mindre flygkunniga än andra fåglar, men dom är minsann inte dummare.



Ja, nu vet du det. Tänk nu efter om du gjort bort dig, kanske har du berättat för någon, en detaljerad utförlig förklaring om hur farligt det är att äta innan man tar sig ett dopp?
-Personligen känner jag många... många.. många, som nu kan känna sig lagomt idiotförklarade. :)

Postat av: becka den 2008-06-18 @ 22:36:05

HAHA :D Du får mig att le Tovelinn! :D 2an var ju lagomt bäst ! :D Och den om myggan ännu bättre xD Men vadå kan man få HIV av myggor? :o Fan.. tänk om?.. :D <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback